Lite gnäll.

Tuuuungt, trött, andfådd och förkyld... för att inte tala om foglossning!!! Tror ni att jag börjar tröttna mer och mer nu?!

Jag saknar att vara lätt, att kunna röra mig obehindrat och att kunna vända mig på  natten utan värk.

Annars rullar dagarna på. Tiden står still men samtidigt går faktiskt dagarna fammåt. På lördag är det 9 veckor kvar till BF och nästa vecka skall jag till aurora och till BM dagen efter. Jag är lite nervös inför aurora. vet inte hur de kommer ställa sig till snitt,  jag har haft tid att tänka under denna graviditeten och ju närmre förlossningen jag kommer desto säkrare blir jag på att jag vill ha ett snitt! Det finns så många fördommar kring snitt osv,  jag har prövat att föda. Det var så fruktansvärt hemskt för mig att tom en bukoperation lockar mer, då kan man bara tänka sig hur hemskt jag värkligen tyckte det var att föda tyvärr. är sååå avundsjuk på alla tjejjer som har en bra förlossning. önskar jag oxå var förunnad det, men nu är det som det är och jag vill inte uppleva det som hände när jag födde Daniel igen.

Så med lite(läs mycket)tur har jag mindre än 9 veckor kvar innan bebben tittar ut.

Ojojoj.. jag har så mycket att göra innan dess. Hur skall man orka , tung som man är! 1 juli får vi vårat stora förråd och innan dess är det nästan omöjligt att få ordning på allt här hemma.

*Skötbordet ovanför tvättmaskinen skall fixas iordning
*Hyllor ovanför skötplatsen skall köpas och monteras upp
*vagnen skall hämtas
*Sängen skall monteras i hop och sättas upp brevid vår säng
*BB väska skall packas
*Bebiskläder skall tvättas
*Blöjor,våtservetter,salvor,nappar osv skall inföskaffas
*babybjörnsele skall köpas
*vi måste leta upp babysittern
*Avent måste köpas
*Plocka upp bilbarnstolen

Jag glömmer säkert hälften av allt just nu, men ja, ni ser. Det är ju en del.
Sedan har jag ett enormt behov av att boa. Vill ha RENT hemma innan bebis kommer. Minns att det var så sit jag gick med stor mage oxå. Jag tvingade Roger att tvätta alla fönster tre dagar innan bebben kom :))))

På lördag  tänkte jag sätta in nya magbilder, känner mig enorm men tycker inte magen vuxit så enormt mycket nu. Vet inte, man kanske blir blind när man går såhär.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0